Saturday, September 12, 2015

CAMERON HIGHLAND'S TRIP (Day 1)

Assalamualaikum..

Setelah sekian lama tak menulis, jadi bila ada peluang dan waktu terluang, saya tulis kan terus berberapa post yang lama terperap saja dalam kepala saya ni. Menulis ni dapat menghilangkan stress kerja juga tau.

So harini saya nak cerita tentang trip saya dan family belah Hubbee ke Cameron Highland pada Jun 2015. Hehe, dah berkurun baru nak cerita kan? Sebenarnya saya dah dua tiga kali dah melawat ke Cameron Highland memandangkan tempat belajar saya cuma sejam sahaja untuk ke sana. Tetapi bezanya kali ini saya pergi bersama keluarga mertua saya dan Hubbee tersayang. Jadi feeling tu berbunga - bunga lah macam bunga di Cameron Highland. hehehe. Gedik!

Percutian kami di Cameron adalah selama 3 hari 2 malam. Hari pertama tu saya dan suami sampai kemudian, jadi abg ipar saya dah booking kan apartment untuk kami sekeluarga menginap. Apartment yang kami duduk tu Villa Dahlia. Villa ni terletak di Tanah Rata. Di sebelah Villa yang ktorang inap ni ada juga satu ladang strawberry yang boleh petik2 strawberry segar tapi waktu ni strawberry semua kecil2 lagi. Petang saya dan suami sampai tu kami terus ke pasar malam Berinchang sebab nak beli sayuran segar dan sedikit makanan memandangkan di Villa kami dah ada dapur so kakak ipar nak memasak sahaja untuk makan malam. Bercuti sambil berjimat orang kata. hehe. Banyak juga pilihan sayur dan buah - buahan segar dekat pasar malam Berinchang ni. Rambang mata nak pilih sebab semuanya macam sama sahaja. hehe. 

Malam tu kami habiskan masa di Villa sahaja memandangkan petang dah penat berjalan sebab Hubbee dapat parking jauh..Hehe jenuh juga la jalan naik turun bukit. So malam tu kakak ipar masak la sup sayur guna sayuran segar yang kami beli. Sedap nya makan sup panas - panas dalam keadaan sejuk. Kat Cameron ni memang tak ada aircond. Tapi sejuknya saya dah tak tahan. Tak tahu lah saya kalau ada aircond. Mahu menggigil gigil saya taknak mandi. Yang ada water heater sebab memang saya tak sanggup lah nak mandi air sesejuk air batu. Dah lah saya ni memang penakut sejuk. Jadi malam tu dihabiskan untuk berbual dengan mak, abang n kakak ipar sahaja memandangkan saya dan suami pun baru sahaja berkahwin so suai kenal la dengan keluarga suami.

Malam pun berlalu dan saya tidur dengan romantiknya sebab keadaan Cameron yang sejuk..
HEHE
Untuk pasangan yang nak honeymoon, Cuaca macam Cemeron yang sejuk2 ni memang saya suggestkan la kepada u'lls. Romantik gitew.

Okay habis Day 1


Sempat lagi tu kami selfie waktu tengah berjalan nak beli sayoq.. :p


No comments: