Sunday, September 13, 2015

CAMERON HIGHLAND TRIP (Day 2 and Day 3)

Assalamualaikum,

Okay,untuk hari kedua ni adalah hari untuk bersiar - siar seharian kat sini. Antara tempat yang kami pergi antaranya :

1. Strawberry Farm.
Strawberry Farm ada banyak kat Cameron ni. Kami pergi Strawberry Farm yang terletak sebelah je dengan apartment yang kami duduk. Saya dan Hubbee just ikut je kakak dan abang ipar. hehe. Banyak juga bunga bunga dan cactus kat sini. Tapi tujuan kami datang nak petik strawberry tapi waktu kami pergi strawberry semua kecil kecil lagi so kami beli sahaja strawberry yang dah siap petik and makan kat situ.

2. Ladang Teh
Sini tempat paling lama kami pergi sebab kawasan dia besar dan tempat ni memang famous. Tak sah kalau pergi melawat Cameron kalau tak ke sini. Pemandangan yang cantik sangat sesuai untuk bergambar dan suasana yang nyaman dan segar sesuai la nak jalan jalan dan boleh juga minum dan beli teh di cafe berhampiran.

pengaruh kuch kuch hota hai sangat hubbee saya

lets fly with me.. hehe

happy hubbee and wifey..hehehe

3. Lavender Farm
Bayaran sekali masuk ke sini adalah rm5 untuk dewasa dan rm3 untuk kanak - kanak. Yang menariknya kat sini ada banyak sangat bunga bungaan warna warni.Memang sesuai lah nak bergambar. Yang paling best bunga kat sini boleh petik tau. Yang bawak suami boleh lah goda cik abang untuk petik bunga setangkai rm2.

hehe family hubbee bergambar dengan bunga

Tak banyak sangat tempat yang kitorang sempat singgah oleh sebab dah penat berjalan dan berposing. hehe. jalan dua tiga tempat pun dah berbaloi dah rasa sebab dapat tengok pemandangan yang cantik. Bau pokok teh ni lebih kurang macam bau daun inai je. haha. So petang kami balik dari bersiar siar tu singgah lagi di pasar malam berinchang untuk beli makanan untuk makan malam. Harini dah penat jalan jalan so decide untuk beli makanan sedia masak tak perlu nak masak kt apartment. Hari kedua kat Cameron yang sangat awesome and sweet. Hubbee pulak melayan je kerenah wifey dia nak berposing kat sana sini. Thanks Hubbee.

(Day 3)

So hari ketiga just hari bertolak balik semula ke rumah.Saya, hubbee and mak mertua terus balik ke rumah mak mertua atas berberapa urusan yang perlu suami bereskan. So pagi tu bangun kemas - kemas, check out dan balik ke Penang selama 9 jam atas jalan. huhuhu. Macam biasa, saya memang pantang je naik kereta memang asyik tidur sahaja. Kesian encik suami memandu sorang - sorang. hehehe. Thank you abg dan kakak ipar sudi ajak kami bercuti bersama kat Cameron. Hehe. Lepas ni boleh buat trip bersama lagi. Tata